Livsgrupper

At føle sig hjemme i kirken’ er vigtigt, hvis kirken skal være et sted, der betyder noget. Man kan komme til at føle sig hjemme i kirken på mange måder, - men ønsket med livsgrupperne er, at give et tilbud, der kan hjælpe flere til at føle sig hjemme i Hillerød Kirke.

Vi opretter løbende nye grupper, fordi mange nye kommer til kirken.

Se om én af dem passer til dig.

Hvis du er nysgerrig på livsgrupperne, så tøv ikke med at kontakte én fra livsgruppeudvalget, som består af:

Mary Olsen
marybent@mail.dk Tlf: 42522697
Maja Duus Dolriis
mdolriis@gmail.com Tlf: 30662313

Ida Munch Juhl
munkjuhl1@gmail.com

Hvad er en livsgruppe?

En livsgruppe er en mindre gruppe, hvor man er sammen om en aktivitet, og hvor der er rum for samtale deltagerne imellem. Livsgrupperne sigter på at knytte mennesker sammen i mindre fællesskaber.

Alle livsgrupper har en aktivitet, som samler deltagerne. Det kunne være at gå en tur sammen. En gruppe, som har kørt et stykke tid, samlede man sig om at spille brætspil. Nogle af grupperne vil have bibelstudie som fokus. En anden at studere en bog – f.eks. Kierkegaards skrifter.

Et andet aspekt ved livsgrupperne, er at de har det åndelige aspekt med. Vi har sagt at livsgruppernes mål er at ’hjælpe mennesker nærmere Kristus’. Det åndelige aspekt kommer med ved at der i én af grupperne bliver bedt Fadervor hver gang. En anden gruppe har studie af Bibelen som sit fokus. En tredje gruppe, som allerede fungerer er ’Kvinder og bøn’, som taler sammen om deres hverdag – og derefter beder til Gud om at han vil hjælpe dem, med de udfordringer de står med.

Livsgrupper